onsdag, september 16, 2009

In the Spotlight 2009 pt.10: Foreign Born

Jag kör på och slänger in ytterligare ett inlägg ikväll. Den tredje plattan i den omtalade albumtrion som fått förgylla mina senaste dagar är Person to Person med Foreign Born.

Detta Los Angeles-band upptäckte jag nyligen via Jimmy på Skivgrisen och ett av hans många sköna inlägg med tips på ny bra musik. Foreign Born är nog helt klart det bästa som hänt mig den senaste veckan. Person to Person har verkligen lyst upp mitt humör de senaste dagarna medan jag brottats mot den nedrans förkylningen som sugit ut all min energi.

Jag sitter här och funderar på vad jag egentligen ska skriva...jag hittar inte riktigt ord. Men varför komplicera det när man kort och gott kan säga:

Det här är så förbannat bra!!

Det är mys, det är glädje, det är hoppfullt, det är den perfekta plattan för att lysa upp den stundande hösten.

Därför rekommenderar jag dig varmt att kolla upp Foreign Born omgående, det kan mycket väl vara det bästa som hänt även dig den här veckan.


Favoritspår: That Old Sun, Winter Games och It Grew on You

Foreign Born på
Spotify
Myspace
Blogg

2 kommentarer:

Jimmy Myhre sa...

Härligt Malin, Foreign Born är ett av årets artister hittills. Alltid roligt när det dyker upp nya högkvalitativa band som fastnar. 2009 blir säkerligen lika bra som 2008, min årslista fylls på nästan varje dag. Får passa på att även själv tacka för dina fina musiktips Malin

Jimmy

Malin sa...

Samma här, det kommer bli trångt och jämt på årslistan! 2008 var verkligen ett galet bra musikår men 2009 är i mitt tycke ännu bättre! Mycket högkvalitativa band som ploppar upp eller sköna uppföljare som ges ut.