tisdag, september 15, 2009

Another acoustic gig...

Det blir aldrig riktigt som man tänkt sig. Hade planer på att klämma ur mig två inlägg nu under kvällen, det ena om Jamie Ts nya och det andra om Foreign Born. Eftersom de två och Muse, som jag skrev om igår, är de som gått på konstant repeat senaste dagarna. Dock fastnade jag på en massa andra saker. Bland annat så åkte gitarren fram efter det att jag hörde en skön akustisk version av Kasabians Underdog på radion förut. Ska se imorgon om jag kan försöka få fram den någonstans för den var riktigt bra. Jamie T och Foreign Born får därför ursäkta och vänta till imorgon.

En annan "sak" som jag också fastnade på var en akustisk spelning jag hittade imorse med Tom och Chris från Editors, från Holländska Club 3VOOR12. Den kan ni se och höra här. Ett trevligt akustiskt gig med tre nya och tre gamla låtar:

Eat Raw Meat = Blood Drool
An End Has a Start
You Don't Know Love
Smokers Outside the Hospital Doors
Papillon
Fingers in the Factories

Ganska oväntat men riktigt kul att se och höra Fingers in the Factories i detta korta set. Den enda låten från första albumet av de här sex spåren, och det är inte ens en av singlarna. Skönt när man växlar lite mellan alla sina låtar och inte bara kör på singelspåren.

Inga kommentarer: