torsdag, september 03, 2009

In the Spotlight 2009 pt.6: Jet

Säger man Jet kanske de flesta förknippar detta Aussiegäng med "Vodafone-hiten" Are You Gonna Be My Girl? Lustigt nog har jag aldrig kommit mig för att lyssna på debutplattan Get Born, vilken låten är hämtad från. Däremot har uppföljaren Shine On fått snurra några gånger men den passerade ganska obemärkt. En något sömnig och småtråkig historia som jag inte ens kommer ihåg hur den låter.

Den Jet-dvalan vaknade jag dock upp när jag fick höra första singeln, She's a Genius, från nya fräscha plattan Shaka Rock. Albumet ligger uppe på Spotify nu och har fått ljuda ut i lyan ett par gånger idag och jag gillar't! Sen är väl Jet i och för sig inget revolutionerande band. De låter som ganska mycket annat, och smyglånar lite riff och toner från andra håll. Men det är en go platta när man känner för att dra på lite skön lightrocknroll så här en regning torsdag, eller vill peppa upp stämningen på festen. Vid tillfällen där man inte begär så mycket utan bara vill ha något lätt medryckande i öronen. Är det vad du vill ha, då ska du ge Shaka Rock en chans och låta Jet lysa upp humöret ditt i dagens sensommarruskväder.



Jet online:
Spotify
Officiell hemsida
Myspace

Inga kommentarer: