onsdag, september 23, 2009

Favoritlåtarna pt.11: Morning Afterglow

Någon gång under 1997-1998 satt jag en kväll och kollade på det gamla musikvideotopplisteprogrammet Voxpop. Och det var där som jag fick stifta bekantskap med amerikanska Electrasy för första gången. Låten Morning Afterglow strömmade ut genom TV:n och den har varit en stor favoritlåt ända sedan dess. Plattan den kommer ifrån heter Beautiful Insane och min bekantskap med bandet sträcker sig dessvärre inte längre än så. Det är en skiva med ett gäng sköna låtar, och några som är lite halvskumma. Men det är över lag ett fint album och skulle ni ramla över den någonstans tycker jag absolut ni ska slå till. Har ingen koll på bandet i övrigt och jag vet inte ens om de spelar fortfarande. Och lustigt nog så kan jag inte heller säga att jag bryr mig. Jag vill nog hålla fast vid de där minnena som jag har till Beautiful Insane och i synnerhet låten Morning Afterglow. Det räcker så för mig.

För er som har funderat över mitt märkliga val av adress till min blogg så har ni inspirationskällan här. När jag startade bloggen för tre år sedan var Musikfeber bara ett temporärt namn som jag tänkte byta ut så fort jag hittat något bättre. Därför ville jag inte ta det som adress, utan gjorde som jag brukar göra när jag behöver komma på ett namn till något. Går på den låten som spelas för stunden. Och just då var det Morning Afterglow. (Som ni märker kom jag dock aldrig på ett nytt namn till bloggen, utan Musikfeber kvarstår.)

Men nu till låten!

Inga kommentarer: