tisdag, augusti 17, 2010

In the Spotlight 2010 pt.18: Surfer Blood


Redan i slutet av förra året började bloggar runtomkring surra om bandet Surfer Blood och varna för att de skulle bli en högst intressant akt att hålla koll på 2010. Singeln Swim var ett smakprov som intygade det. Efter att ha kört albumet Astro Coats på repeat kan jag inget annat än att stämma upp i hyllningskörerna. De känns lite som en korsning av The Shins och Built to Spill, med en lätt touch av 90-talsindie, samtidigt som det känns fräscht och uppfriskande. Faktum är att jag har oerhört svårt för att välja ut vilka låtar jag tycker att ni ska lyssna lite extra på för hela albumet är suveränt rakt igenom!

Rekommenderar er varmast att surfa in på Spotify nedan och ta er an Astro Coats. It's great stuff man! Och har ni inte Spotify har jag en drös med invites till övers, bara att lämna en liten kommentar så ordnar vi upp det!





Surfer Blood på

7 kommentarer:

gugga sa...

invite spotify?
tacksam för en.

Malin sa...

Absolut!
Ge mig din mail-adress så ordnar jag det. Du kan lämna den som kommentar här, jag låter bli att publicera den.

petra sa...

evigt tacksam för en spotify invite?!

Malin sa...

skickat!

petra sa...

TACKTACKTACK! så jäkla schysst! :D

Hammill sa...

Gillar inte allt på SBs skiva, men "Twin Peaks" kommer på nästa Poplista- härlig powerpop.

Malin sa...

Låter bra det :-)