tisdag, augusti 03, 2010

In the Spotlight 2010 pt.16: Two Door Cinema Club


Kommer fortfarande ihåg när jag hörde Two Door Cinema Club för första gången. De framförde löjligt söta Something Good Can Work i en av Steve Lamacqs shower på BBC någon gång under förra året. Jag smälte på direkten och givetvis hamnade låten på min milslånga årssummering för 2009. Dock trodde jag aldrig att TDCC skulle nå Sverige. Men trevlig nog har P3 haft den goda smaken att sätta Something Good Can Work på rätt kraftig rotation i år. Ni som tittat på reklamkanaler den senaste tiden har säkert också upptäckt att låten ackompanjerar en reklamfilm för en viss läsk.



Tourist History heter debutplattan från denna unga nordirländska trio, och släpptes tidigare i år. Ett album proppat med catchy elektro-indiepop. Smittsamma popstycken som gör en på löjligt bra humör. Barnsligt bra rent utsagt! I Can Talk är väl den låten som sticker ut lite extra med sitt kvicka sound. Inte helt oväntat är det också mitt favoritspår tillsammans med Something Good Can Work.

Är ni svaga för ung pop, då är TDCC ett måste i år!






Two Door Cinema Club på:

Inga kommentarer: