måndag, mars 01, 2010

Spanish Sahara - nytt med Foals!

Nu går det undan! Det får bli två "dagens låt" idag helt enkelt. För knappt hade mitt föregående inlägg för aftonen hunnit svalna förrän jag fick reda på att Zane Lowe planerade att premiärspela Foals nya singel, Spanish Sahara, i kvällens show. Och nu för en stund sedan dök även den officiella videon upp på YouTube.

Först blev jag en aningens ställd, men det mesta har släppt. Det var kanske inte riktigt vad jag hade väntat mig, men den växer, och den är framförallt väldigt fin. Den börjar kusligt lugnt för att sedan sakta byggas upp mer och mer. Låt därför inte åsynen av siffrorna 6:54 avskräcka er utan låt hela låten gå från början till slut.

Jag har spelat den några vändor nu. Är nog fortfarande lite överrumplad, men jag kan klart konstatera att jag gillar den. Mycket. Och den lär växa ännu mer framöver.

Tryck på play, luta er tillbaka och försvinn bort en stund till tonerna av Spanish Sahara:





Nya plattan kommer 10:e maj som sagt. Hoppas tiden går fort.

2 kommentarer:

Hammill sa...

Jo, jag lyssnade på hela låten och gillade den. Vilsamt för själen i fyra minuter och sedan blev den ju lite mer intensiv på slutet.

Malin sa...

Jag gillar hur den bygger upp från det lugna lugna till det lite mer intensiva på slutet. Härligt att de släpper iväg en sådan lång singel. Är grymt nyfiken på nya plattan.