måndag, mars 15, 2010

LCD Soundsystem is playing at my house

17:e maj är ett datum ni bör markera i kalendern, då släpper LCD Soundsystem sitt nya album. Ett album som enligt James Murphy blir det sista från LCD. Hörde en kort intervju med honom i dagens Zane Lowe-show, och som grädden på moset fick vi även en liten teaser från kommande alstret som än så länge är utan titel. Ett 30 sekunder långt smakprov som lät ruskigt lovande! Tror vi har ett riktigt bra album att vänta.

Till dess att nya materialet dyker upp får vi hålla till godo med ett par gamla dängor, vilket definitivt inte är fy skam! Nedan, party-obligatoriska Daft Punk is playing at my House, och min stora favorit Tribulations.




2 kommentarer:

Ola sa...

Hur gott som helst. De kommer ju till Way Out West också :-) Grymt bra liveband!

Malin sa...

Ja jag hörde detta! Jag lär väl dock inte kunna ta mig iväg till WOW i år heller, vilket är synd för jag skulle hemskt gärna vilja se LCD live. Sätter mitt hopp till Arvika, men tyvärr är nog inte det att räkna med.