torsdag, januari 18, 2007

Whoo! Alright-Yeah...Uh Huh

Dagens låt: The Rapture Whoo! Alright-Yeah...Uh Huh

The Rapture har jag ju som bekant nämnt här några gånger, men de är ett av de skönaste banden som finns i dagsläget. Helt nere i deras sound, blev helt såld när jag hörde House of jealous lovers på radion när den släpptes för några år sedan. Plattan Echoes var inte fullt så klockren som jag hade hoppats på men det finns många gobitar på den. Den senaste skivan, Pieces of the people we love, har jag dock ej införskaffat än på grund av skivpriset, som vanligt, men 149:- skulle mycket väl kunna vara värt att hosta upp. Jag är väldigt lockad efter att ha hört de tre låtar som ligger uppe på myspace; titelspåret, Get myself into it som för övrigt kanske är en av deras bästa låtar, och så ovan nämnda Whoo! Alright-Yeah...Uh Huh. Har sagt förut att jag varmt välkomnar alla som vill ta rocken till dansgolvet, och The Raptures dansanta hybrid av lite alla möjliga genrer är precis vad som får mina dansnerver att gå igång. Dessvärre är det ytterst sällan man hittar något ställe som verkligen spelar så schyst musik, tack och lov finns det ändå lite yta i min 22-kvadratare att röra sig på för det är totalt omöjligt att sitta still till detta.

Och länken som ni alla givetvis bör besöka för att hänga med i mitt snack:
www.myspace.com/therapture

Inga kommentarer: