söndag, december 04, 2011

Tävlingsdags!


Jajjamän. Det börjar närma sig årssummeringar och i samband med album-kategorin tänkte jag i år faktiskt prova att ha en liten tävling.

Tävlingen är av enkel karaktär och går kort och gott ut på att ni ska gissa vilket av årets alla album ni tror är min favorit. Vilken platta kommer att trona min lista över årets bästa skivor?


Vinnaren vinner ett exemplar av Foster the Peoples eminenta platta Torches. Tack till Janina på Sony Music som var snäll att förse mig med ett exemplar av denna!

Bara att sätta igång att klura! En liten hjälp på traven är att det är ett av albumen som finns bland mina In the Spotlight-inlägg, samtliga artister listar jag här. Men vilken kan det vara? Är det med en favoritartist/favoritband? En debutant som överraskat? Är jag fortfarande lika galen i den där plattan som jag öste så mycket lovord, över när den kom? Eller kan det vara en platta som som har växt i efterhand?


Ta er en funderare, och när ni har bestämt er för en platta, lämna en kommentar här, eller skicka ett mail till malin.jk@gmail.com. Vid flera rätta svar blundar jag och drar en vinnare. Skulle ingen komma med rätt svar, då utser jag den som är närmast. Det vill säga den som tagit plattan som kom tvåa eller trea etc.

Ni har fram till fredagen den 16 december kl. 23:59 på er att gissa. Därefter kommer jag, om allt går som jag tänkt, under följande helg att presentera min albumlista. Förstaplaceringen får som vanligt ett eget inlägg, och vinnaren av tävlingen presenteras i samband med det inlägget.

Lycka till!

12 kommentarer:

Hammill sa...

Ah! Tävling. Det gillar jag. Återkommer med min gissning.

Malin sa...

Vad kul Ingemar! Sprid gärna ordet bland dina vänner också. :-)

Hammill sa...

Ska jag göra. :)

Hammill sa...

OK. Jag gissar så här

1. Florence + The Machine
Reserver: Fleet Foxes

Jag såg ju Crookes i fredags, som
du kanske läste på Poplistan.
Härligt band, som också är en av dina nominerade band, men jag har dem som andra reserv.

Hammill sa...

Nej, andra reserv ska vara Horrors, inte Crookes. :)

Malin sa...

Tack för ditt bidrag, Ingemar!

Ja jag läste din recension från spelningen. Lät som en lyckad kväll :-)

Boggen sa...

Hmm, inte helt lätt. Som vanligt massor med bra plattor. Jag hoppas du väljer Other Lives, men jag tippar på Washed Out.

Malin sa...

Tack för bidrag!

Johanna sa...

Tror på Lykke Li Wounded Ryhmes! :)

Malin sa...

Tack för din gissning, Johanna!

Sandra sa...

Hej! Vilken rolig tävling! Jag gissar på IAMX - volatile times :)

Malin sa...

Vad kul att höra Sandra! Tack :-)