onsdag, januari 24, 2007

Ruby


Till min stora lycka spelades Kaiser Chiefs nya singel Ruby på radion förut när jag bakade och det är ju aldrig fel att få dansa runt lite medan man rör ihop en muffinssmet. Kaiser Chiefs är ett band som alltid får mig på gott humör, deras sköna sound med de karakteristiska små synthslingorna och de stundvis väldigt underhållande texterna. De är ett av 00-talets mest geniala band och ni som följt min blogg har nog knappast missat att Kaiser Chiefs rankas högt av mig.

Ruby är liksom tidigare Kaiser-låtar ett uppiggande stycke med de klassiska ingridienserna som utmärker dessa Leeds-killars musik. Har du fortfarande inte hört den så kan jag garantera att du inte kommer bli besviken.


Läste Ricky Wilsons än så länge enda blogg-inlägg på bandets hemsida, förhoppningsvis dyker det upp fler snart för jag har en känsla av att de kan bli ganska roliga. Även om han där och även tidigare uttryckt en stor avsky för dagboksinlägg. Han avslutade även inlägget med "Ps. Give blood." vilket fick mig att skratta lite, antaligen för att det var lite oväntat att läsa just det när jag scrollade ner, men en vettig tanke givetvis.


Om ni har vägarna förbi deras hemsida: www.kaiserchiefs.co.uk så tycker jag även ni ska passa på att spana in videon till Everyday I love you less and less, (fan jag vill också ha en skelettdräkt!). Sen kan ni ta en tur till YouTube och leta upp videon till Oh my God eftersom den lustigt nog inte finns upplagd på hemsidan vad jag såg. Den är ändå den bästa videon efter Everyday...


26 februari dyker nya plattan upp så boka upp det datumet i kalendern.

Inga kommentarer: