tisdag, januari 16, 2007

Dagens platta: Employment

Dagens skiva: Kaiser Chiefs - Employment
Kaiser Chiefs är troligen ett av tidernas coolaste band. Första gången jag hörde dem var på Tracks-listan, någon vecka innan jag skulle ge mig av till Edinburgh för tre månaders engelskastudier. Fastnade direkt för deras Oh my God som var den låten som testades. Texten passade lite lustigt nog även in på min situation just då: "Oh my God I can't believe it I've never been this far away from home". (Det hade jag förvisso men inte själv).
Väl i den skotska huvudstaden såg jag dem framföra Everyday I love you less and less i ett tv-program och min entusiasm över detta band växte sig allt större. Fick även höra hela plattan när jag var i väg och kollade på en spelning med de galna japanerna i Electric Eel Shock och ljudteknikern spelade Employment innan konserten började. Otroligt skön skiva, roliga och finurliga texter och ett uppiggande sound. Man kan inte annat än att bli glad av Kaiser Chiefs. Har ni möjlighet så kolla upp deras video till Everyday I love you less and less.

Inga kommentarer: