måndag, december 19, 2011

En liten present


Detta inlägg är mer än ett tips, det är en födelsedagspresent också.

Dagens födelsedagsbarn, Johan, är inte bara en fin vän, han har också vansinnigt bra musiksmak. Precis som jag knåpar Johan ihop månadslistor på Spotify, och i somras sa Johan, med glimten i ögat, att det var synd och skam att så få kände till hur bra hans spellistor är. Och jag kan bara instämma, spellistorna är grymt bra!

Denna kommentar födde en liten idé som har legat i bakhuvudet senaste månaderna. Jag är ju den som som gärna vill sprida ordet om bra musiktips. Därför tänkte jag helt enkelt presentera Johans alla månadslistor för 2011. Förutom att vara en present, ser jag det också som ett perfekt tillfälle att ge dig välförtjänt cred Johan, för alla fina musiktips jag får från dig! Och för alla låtar jag upptäckt på egen hand via dina listor. Många av låtarna i mina listor är din förtjänst.

Välj er favoritmånad, blunda och ta en, eller om ni har tid, lyssna igenom allihopa från januari till december. Oavsett hur ni väljer att göra, eller hur många ni väljer att lyssna på, är ni garanterade en grym blandning musik. Klassiskt ena stunden, rå metal i nästa, drömsk pop därefter eller dansant electro, indierock med mera, med mera. Man vet aldrig vad som dyker upp, och det är det som är så härligt!


Stort grattis, Johan! Hoppas du får den bästa av födelsedagar! 




Inga kommentarer: