fredag, december 09, 2011

In the Spotlight 2011 - Albumregn del 2 av 3: Rock & Singer-/Songwriter


Här går det undan! Fler bra album från i år:


Laid-back indie-/folkpop.

Pampig snyggpop.

Akustiskt och fint.

Vackert.

Finstämd "berättelse-pop".

Skön Blues-räv.

Värmländsk rock n roll.

Rock och riv.

Finländsk mytologimetal.

Irlandsinfluerat röj pt.1.

Irlandsinfluerat röj pt.2.



Missa inte min lilla tävling förresten. Gissa min favoritplatta från i år, läs mer högst upp i spalten här till höger.


2 kommentarer:

Hammill sa...

Lite oväntat att du gillar Seasick Steve med sin tresträngade gitarr, men han är skön. Foo Fighters är ganska vanlig rock som inte skulle blivit uppmärksammat om de hetat något annat. Feist och Thurston Moore är fina. Dropkick Murphys och Sir Reg har jag ingen koll på alls. Får väl ta en titt på dem.

Malin sa...

Steve tycker jag är urskön. Såg något klipp med honom för ett par, tre år sedan och tyckte han var hur cool som helst. Kul att jag kan vara oväntad :-)

Precis som du säger, Foo Fighters är inte så märkvärdiga egentligen. Men det de gör, gör de bra. Många bra låtar på sin repertoar.

DM har jag bara hört ett par enstaka låtar med tidiga. Detta var första hela plattan jag drog igenom. Jag är svag för irländska toner. Sig Reg hittade jag via Boggen som skrev om dem nyligen.