fredag, december 09, 2011

Inför helgen


Imorgon sticker jag till Oslo en vända. Det vankas konsert med ingen mindre än Sivert Høyem. Det tycker jag är ett bra sätt att fira sin namnsdag på!

Innan dess tänkte jag bara påminna om min pågående tävling, där ni får gissa vilket av årets alla album ni tror är min favorit. Vinnaren får ett exemplar av Foster the Peoples album Torches. Den är riktigt bra, så ge er på en gissning vet ja! Och om ingen prickar in rätta svaret, vinner den som tar närmaste placeringen därefter.

Som nämnt tidigare är det en av plattorna i min "In the Spotlight"-serie. För att underlätta lite för er, så får ni nedan alla banden jag skrivit om. Men vilket album kan det vara? Lämna en kommentar eller skicka ett mail. Ni har en vecka på er!


Här är artisterna:
White Lies, Covenant, Kaizers Orchestra, Mogwai, Chapel Club, The View, Lykke Li, The Vaccines, Cut Copy, Graveyard, Little Comets, Elbow, The Decemberists, Principe Valiente, Kurt Vile, Erland & The Carnival, The Head & The Heart, The Veils, The Fix, The Dears, TV on the Radio, Pete and the Pirates, The Haunted, Cage the Elephant, The Wombats, Twin Atlantic, In Flames, Woodkid, Jay Jay Johansson, Amplifier, Rival Sons, Timber Timbre, James Blake, Cut City, Foster the People, Maybeshewill, The Phoenix Foundation, The Rosebuds, Turn Off Your Television, Wolf Gang, Beirut, Fredrik, Sivert Høyem, The Crookes, The Rapture, Masquer, Exxasens, IAMX, Musicemia, Harrys Gym, The Boxer Rebellion, The Kills, Fleet Foxes, Alex Turner, Jamie Woon, Peter Bjorn & John, Explosions in the Sky, Crystal Stilts, King Creosote & Jon Hopkins, Mona, Noel Gallagher, Florence + The Machine, Loch Lomond, 120 Days, Washed Out, Death Cab For Cutie, The Horrors, Vyn, Other Lives.

2 kommentarer:

Hammill sa...

Ha det bra i Oslo. Höyem spelade i Göteborg för några veckor sedan, men såg honom inte.

Malin sa...

Tack. Det skulle du ha gjort, det var fantastiskt bra!