onsdag, oktober 05, 2011

Mirel Wagner


När jag gick igenom den väntande skörden av mail i min inbox förut gjorde jag framför allt två riktigt stora fynd. Den andra av de två återkommer jag till väldigt snart. Förhoppningsvis imorgon. Men nu:

Mirel Wagner.
Ville-Mikko från det Finska indiebolaget Kioski Rec mailade ett tips om denna lilla stjärna. En ung singer/songwriter från Espoo. "/.../her sound has been compared to Leonard Cohen, Nick Cave and Mazzy Star."

Jag är helt tagen av singeln No Death som ni hittar nedan. Detta är så vansinnigt bra! Räkna med att jag lär återkomma när jag har hunnit lyssna igenom hela det självbetitlade debutalbumet som finns på Spotify.


Mirel Wagner - No Death from Aki Roukala on Vimeo.


2 kommentarer:

Boggen sa...

Mmmmycket bra! Va kul det är när såna här pärlor bara dyker upp!

Malin sa...

Ja verkligen! Tänk att jag hade en sådan här skatt liggandes i min inbox. Ska försöka lyssna på hela albumet i helgen.