torsdag, oktober 06, 2011

In the Spotlight 2011 pt.49: Musicemia


Det andra av de två inbox-superfynden jag nämnde i föregående inlägg är Linköpingsbandet Musicemia. I mailet jag fick beskriver de sitt sound så här: "Vi spelar Folk/Rock/Lo-Fi med influenser av Pearl Jam, Beirut, Yann Tiersen m.fl". En mycket befogad beskrivning om jag får säga det själv. Gudars vad bra det låter! Jag är helsåld. I Am är en av veckans favoritlåtar.

Pinfärska Light & Sound är bandets andra EP och finns att lyssna till på både Spotify och Bandcamp. Om det är någonting du absolut ska göra i helgen så är det att ge Musicemia en lyssning. Tro mig, det är väl värt varenda sekund!



Och i vanlig ordning, sprid ordet om ni tycker om vad ni hör. Hjälp till att göra vårt lands dolda skatter hörda!

Musicemia på

2 kommentarer:

Boggen sa...

Låter riktigt intressant! Skön röst.

Malin sa...

Det har han verkligen. Gillar stämningen i musiken.