onsdag, december 02, 2009

Babyshambles till skogen 2010

Arvika släppte idag sina första bokningar inför sommarens festival. Största namnet i dagens skörd är inga mindre än The Babyshambles. Om de nu dyker upp vill säga... brukar ju vara lite si och så med det där har jag hört, men de, eller kanske snarare Pete Doherty, verkar ha skärpt till sig på senast så kanske finns det hopp. Jag är inget större fan av Babyshambles men några bra låtar har de i sin katalog och jag ser dem gärna så jag håller tummarna för att så blir. Dock hade ju en reunion med The Libertines smällt 100 gånger högre!

Fler klara akter är: Teddybears, Cristian Dinamarca, Handen på Hjärtat, Invasionen, Markus Krunegård, Mattias Alkberg, Name the Pet, Shout Out Louds, The Tiny och [Ingenting].

Det är väl de sistnämnda jag är mest nöjd med i den här vändan. Ska bli spännande att se vad värmlänningarna hittar på med framöver.

Kika in på www.arvikafestivalen.se

4 kommentarer:

/C. sa...

Kul att dem har kommit igång med bandsläppen och det här får väl ses som ett ok första släpp med [ingenting] som det mest intressanta. Babyshambles däremot...mja inte min melodi.

Malin sa...

Inte överdrivet förtjust i Babyshambles heller, föredrar Carl Barats Dirty Pretty Things isf. Men främst The Libertines...det rycktas ju lite om en återförening av dem också. Vi får väl se. Men det skulle vara kul att se Babyshambles i vilket fall

/C. sa...

Historien upprepar sig. Doherty ställde visst in spelningen på Debaser i fredags i sista minuten pga transportproblem...

Malin sa...

Hehe, ja vi får väl se vad det blir till sommaren. Mycket kan hända på ett halvår!