torsdag, oktober 15, 2009

Have you heard the latest? pt.8

Puh! Efter två långa inlägg som avhandlat husgudarna Editors senaste, är det nu återigen dags att lämna plats för några nya låtar från andra sköna lirare.


The Sound of Guns har spelats rätts flitigt på Zane Lowes show senaste veckorna och nu äntligen har videon till Elementary of Youth dykt upp YouTube. EP:n släpps den 26:e oktober. Riktigt bra låt och ett lovande gäng jag tycker att ni ska hålla ögon och öron öppna efter.

Några andra ljud är The Sound of Arrows vilka jag upptäckte på P3 imorse när jag fortfarande låg till sängs. Fick mig ett väldigt behagligt uppvaknande till deras positiva elektroniska pop.

En annan låtupptäckt jag gjorde imorse är Relator med Pete Yorn & Scarlett Johansson. De har visst en skiva ihop och jag måste säga att Scarlett har en väldigt skön röst. Ska bli intressant att höra resten av albumet, Pete Yorn är ju en bra kille så den är säkerligen lyssningsbar.

Nordirländska General Fiasco upptäckte jag på Zanes show igår, och de är knappast ett fiasko. I alla fall inte av senaste singeln We Are the Foolish att döma.

Avslutningsvis klämmer jag in Vampire Weekends senaste singel, Horchata, från kommande plattan som dyker upp i januari. Trots att jag nyligen nämnde den i ett annat inlägg. Men jag är som bekant sjukligt glad i detta bandet och Horchata är så charmant att jag inte kan hålla mig! Finns som gratis nedladdning på bandets hemsida.






The Sound of Guns Elementary of Youth
General Fiasco We Are the Foolish
Pete Yorn & Scarlett Johansson Relator
The Sound of Arrows Into the Clouds
Vampire Weekend Horchata

Inga kommentarer: