fredag, februari 13, 2009

I gotta have some of your attention, give it to me

Jag håller mig kvar vid Cornwells självbiografi jag nämnde i förra inlägget. Det är väldigt intressant läsning och framförallt är det kul att få ta del av diverse småscenarion med andra bekanta namn inblandade.


Mitten av 70-talet. The Stranglers har börjat få lite rullning på sina liveträdanden och agerar vid ett tillfälle supportakt till Patti Smith. Joe Strummer, som vid den här tidpunkten lirade med The 101ers, brukar hänga en del med grabbarna, Cornwell framförallt. Efter att Stranglers värmt upp scenen åt Smith kommer Strummer in till dem backstage, faller i gråt i Cornwells armar och skriker: "My band is shit, Huge, I want a band like yours!".

Veckan därpå lämnar Strummer The 101ers för att inte långt därefter forma ett nytt band, och jag behöver väl knappast nämna fortsättningen!





Vid ett annat tillfälle kommer The Stranglers manager Dai Davies in i logen före ett gig och presenterar "a pretty brunette in boots and leather jacket" för bandet. När kvinnan sedan lämnar rummet frågar Davies om de kan tänka sig att ta in henne som ledsångerska. Något stött replikerade Cornwell att de redan är två ledsångare och undrade vad de ska med en tredje till. Davies fattade vinken och inget mer sades i ämnet.

Men Chrissie Hynde verkar inte ha deppat ihop för det. Hon tog ju saken i egna händer istället och så vitt jag vet så lirar hon fortfarande runt med The Pretenders.


3 kommentarer:

/C. sa...

Precis lika intressant och rolig läsning som förra inlägget! Så fortsätt läs och fortsätt skriv om din läsupplevelse :-)

Anonym sa...

Denna upphovsmani som släcker musik på youtube, och jag som ville se Pretenders :(

Malin sa...

Suck...trist är det.