måndag, augusti 04, 2008

A Guiding Star

Har under dagen börjat gå igenom den hög av musik som en vän skickade med mig för några dagar sen. Bland alla mapparna återfinns band jag känt till en längre tid men som jag fortfarande inte kommit mig för att lyssna närmare på, som Zero 7 och TV on the Radio. Samt ett gäng nya bekantskaper som bland andra The Black Keys. Dessa har roterat under kvällen och jag är såld på alla tre men jag återkommer till dessa vid ett senare tillfälle då inlägget är tänkt att handla om en annan ny upptäckt.

Min tanke var att gå igenom fler artister under kvällen men den idén gick i stöpet helt då jag fastant totalt på fjärde akten ut ur mina högtalare.
Vusi Mahlasela.
Hans album Guiding Star är alldeles fantastiskt. Jag älskar det. Otroligt behaglig musik. Då denne sydafrikanske man som sagt är ett nytt namn för mig så hänvisar jag er till hans hemsida för mer information. Där beskrivs för övrigt hans musik så här: "His sound is a hybrid of folk, world, blues and soul, one that connects South Africa's Apartheid-scarred past with its promise for a better future."

Givetvis är inte ord tillräckligt utan ni bör låna era öron för Vusi en stund. Rekommenderar er att hoppa in på närmaste skivförsäljningsställe och införskaffa plattan på studs. Är ni inte fullt så spontana så finns några spår att höra på nedanstående myspace.

www.myspace.com/vusimahlasela


Inga kommentarer: