måndag, juni 02, 2008

Inför Arvika pt.7 - Deathstars & Owl Vision

31 dagar kvar.
Gårdagens inlägg utelämnade en nyupptäckt då Internet bråkade med mig och inte ville spela upp ljud. Men idag är det dags igen för ett nytt namn bland de två.

Fast först:

Deathstars
Inte så länge sen som jag skrev ett längre inlägg om dem här. Bandet vars image och texter inte riktigt är min grej men vars sound jag älskar. För att återupprepa mig igen så gör sig tyngre musik à la hårdrock/metal/industi etc. bäst live. Sett bandet på festivalen tidigare och då var det riktigt bra, den här gången har jag lite mer koll på låtarna dessutom så det kan nog bli kanon det här.

Lyssna: www.myspace.com/deathstars


Nyupptäckten då går i elektronisk anda:

Owl Vision
Ytterligare en electroakt till min lista med andra ord. Vet inte riktigt vad jag ska säga om Owl Vision egentligen men av låtarna på myspace att dömma så är det här något värt att kolla upp. Dansant nattmusik, diggar framförallt Machines Wash.

Lyssna: www.myspace.com/owlvision

Inga kommentarer: