fredag, juni 06, 2008

Antidotes

Här om dagen stoppade jag stereon full med ett gäng Sonic-skivor då jag ligger gravt efter med både lyssnadet av skivorna och läsandet av tidningarna. Ett fåtal låtar in på den skiva som hamnade först haffas jag plötsligt av sköna, smådansanta, punkfunkiga toner. På baksidan av fodralet finner jag att bandet heter Foals och låten Balloons. Igår kväll lyssnade jag på debutplattan Antidotes för första gången och den har gått på repeat bra många varv under dagen. Jag nämnde i ett tidigare inlägg om Last Shaddow Puppets att deras platta ganska troligen placerar sig topp fem sen i december när det är dags att sammanfatta året. Antidotes lär även den hamna i samma toppskikt. Jag har hittat ytterligare ett nytt brittiskt band att älska helt enkelt och jag råder er starkt att avvara en stund för lyssning på Foals!


Börja med Balloons ovan och fortsätt sen enligt nedan:

Cassius
Mathletics (ej med på albumet)
Hummer (ej med på albumet)

Efter det fortsätter ni vidare in på deras myspace och avverkar de tre spår som ni inte redan lyssnat till. Rekommenderar er att börja med Electric Bloom .

Inga kommentarer: