tisdag, juni 17, 2008

Inför Arvika pt.14 - Cut Copy

OK. Sigur Ros & Neil Young kommer till WOW. Det gör ont i min själ något så till den milda grad att jag inte kan åka (knegar som bäst på mitt semestervikariat då). Hade varit hur coolt som helst att få uppleva dessa båda akterna och på en och samma festival dessutom. Det skulle troligen ge en annan en sådan upplevelse att man skulle kunna flyga på saligheten hem till Växjö igen och skippa tåget.

Jaja. Sånt är livet helt enkelt. Jag får leva med att missa detta.
Som tur är har jag ju ändå mitt kära Arvika. Det är nu 16 dagar kvar och här ytterligare ett band inplanerat i det spelschema som för övrigt innehåller några obarmhärtiga kollisioner under första dagen som jag får klura på hur jag ska lösa. Men det är ett senare problem.


Cut Copy
Aussiegäng som bjuder på snäll, härlig och enkel pop av elektronisk art. Dans, elektro, synthpop labla det med vad ni vill, benämningen är ändå inte viktig. Viktigast tycker jag är att ni vill avvara en stund för lyssning på Cut Copy. Bandets debutplatta Bright Like Neon Love dök upp 2004 och uppföljaren In Ghost Colours kom tidigare iår. Båda rekommenderas varmt av undertecknad om ni gillar vad ni hör på deras myspace nedan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det vore så jävla kul att se Neil Young - ska se över mina besparingar!

Jimmy Myhre sa...

Cut Copy är suveräna, lättsam dansindie med känsla för melodier, tycker mig höra andras låtar i vissa stycken...
Riktigt bra Malin