tisdag, februari 26, 2008

Covers pt.4 - All day and all of the night

1964 intog The Kinks högtalarna med singlen All day and all of the night. Ett band som undertecknad gillar skarpt. För stunden så håller jag på att fördjupa mig i The Stranglers som jag pratade om i mitt förra inlägg, upptäckte precis att dessa gjort en cover på nyss nämnda låt. The Kinks original är utan tvekan den bästa, det är något med Ray Davies röst och uttryck som sätter sin prägel på låten och gör den rätta. Cornwell vars röst jag nämnde med en varm touch igår borde nog inte ha gett sig på denna låt. Mindre lyckad cover med andra ord men ändå är den lite rolig på något vis. Kanske för att det är något visst med 80-talet som ständigt får en att skratta eller bara ta allt med en nypa salt. I vilket fall, här har ni de båda versionerna.

The Kinks - All day and all of the night, 1964
The Stranglers - All day and all of the night, 1988

Inga kommentarer: