fredag, februari 15, 2008

Push your head towards the air

Nu har jag faktiskt lyckats med konsten att inte nämna Editors på bra många inlägg. Så det är så dags igen. Birmingham-killarna släpper nu sin fjärde singel från det fantastiska albumet An end has a start. Låten är Push your head towards the air som är en av de lite lugnare spåren på skivan. Undertecknad är lite förvånad att valet föll på den samtidigt är jag nästan lite glad att det inte blev The weight of the world eller Bones som är två av mina främsta favoriter från skivan. De passar bäst som de "orörda" skatterna på albumet. I synnerhet den förstnämnda, därmed inte sagt att det inte kommer en femte singel. Skulle inte förvåna mig om Bones släpps också, den har singelpotential så det skriker om det plus att det var första låten från An end... som bandet började spela live. Vi får se, det är eventuellt ett senare ämne!

För nu är det Push your head towards the air som gäller. Det kanske låter som om jag inte riktigt gillar den men det är helt fel. Den är lika förträfflig som övriga spår på An end... och av de lugnare spåren är den ett utmärkt singelval. Så jag ska inte hålla fast er längre. Iväg med er in på länken nedan och njut!



http://www.editorsofficial.com/



Inga kommentarer: