lördag, juni 16, 2007

Lite amerikanskt, lite britiskt och mycket kärlek

Dags för lite myspace-tips igen, det var ett tag sedan nu. Hittade precis Cool Hand Luke från Nashville, USA. Lätt melankolisk indie/alternative. Inget revolutionerande kanske men väl värda att låna era öron för en stund.

Nästa band är Brinkman som jag hörde för första gången igår när jag tittade på den underbara showen London Live igår. Tre London-killar med ett England-typiskt sound. Det är något visst med britpopband, fastnar alltid hos mig. I love it helt enkelt. Brinkmans sida tycker jag definitivt ni ska ta en sväng in på.

Andra som uppträdde i London Live igår, ifall ni missade det, var mina ständiga punkfunk-favoriter The Rapture de är alltid värda eran uppmärksamhet. Var ett tag sen jag sist skrev om dem så jag tänkte att det var på tiden att påminna er om deras musik igen.


För övrigt är det nu bara 9 dagar kvar tills Editors andra platta An end has a start släpps. Snart så snart är min långa väntan över. På hemsidan kan ni se bandet framföra underbara första singeln Smokers outside the hospital doors, som jag är helsåld på, samt fina The Racing Rats från ett framträdande i Later with Jools Holland. Ni kan även titta på videon till Smokers... Jag får ståpäls av den låten. Faktum är att jag får fjärilar i magen bara av att prata om bandet...

1 kommentar:

Anonym sa...

June 22nd: the new Editors' album is now available on iTunes Sweden. The long and anxious wait is over!!