söndag, juni 05, 2011

In the Spotlight 2011 pt.23: The Haunted


Dagens andra platta är Unseen med svenska The Haunted. Jag har aldrig fastnat för dem förut, men så såg jag dem framföra No Ghost på P3 Guld-galan, och kände att nya albumet var något jag skulle kolla upp. Och jag gillar den. Lagom tung, melodisk hårdrock att dra på så här en ledig dag. Faktum är att jag blev nästan lite förvånad att jag tyckte den var så bra. Jag trodde det skulle vara en blytung historia, men i jämförelse med vad jag trodde det skulle vara, är det en förhållandevis "snäll" platta. Men då ska det poängteras att jag inte är insatt i bandets tidigare verk. Dock har jag fått för mig att deras sound var bra mycket tyngre förr. Rätta mig gärna om jag har fel, eller bekräfta för den delen om jag har rätt. Hur som helst, jag tycker det är en mycket bra skiva, och jag rekommenderar den gärna.




The Haunted på

Inga kommentarer: