onsdag, juni 01, 2011

In the Spotlight 2011 pt.21: TV on the Radio


Förra året var det Dave Sitek som var i farten med sitt projekt Maximum Balloon. Nu är han och de övriga medlemmarna i TV on the Radio tillbaka med ett nytt album, Nine Types of Light. Jag har hört en och annan röst som tycker att nya plattan inte är lika bra som tidigare album med bandet. För egen del kan jag inte säga så mycket i den frågan då min bekantskap med TV on the Radio är ganska färsk. Tror det var 1-2 år sedan jag upptäckte att de var bra, och det med plattan Dear Science. Men varför sitta och jämföra? Smaken är ju som baken ändå, för att nöta lite mer på en redan väl använd klyscha. Personligen tycker jag att Nine Types of Light är en riktigt bra skiva, och självklart ska du kolla upp den, oavsett om du är gammal eller ny på TV on the Radio!



Video: Will Do


TV on the Radio på

Inga kommentarer: