torsdag, april 07, 2011

30 Day Song Challenge - Day 05: A Song That Reminds You of Someone


För sex år sedan var jag i Edinburgh på en tre månader lång språkresa. Folk från hela världen var på denna lilla skolan, alla under olika långa perioder. Att åka iväg dit var lätt det bästa jag någonsin gjort och jag fick många fina vänner under den tiden. Av alla jag umgicks med så har jag fortfarande kontakt med samtliga, utom en. Hörde utav personen en gång efter att han lämnat, men sen inte ett ljud. Och ingen av de andra har hört något heller. Puts väck. Lite underligt, och tråkigt såklart. Men sånt är livet. Det bästa man kan göra är att vara glad för den tiden man fick lära känna varandra, och med ett leende minnas alla roliga stunder vi hade i vårt lilla gäng. Och de var många!

Denne glade spanjor i fråga var ett stort U2-fan. Det hörde liksom till att se honom komma till skolan varje morgon i sin klarröda jacka och stora hörlurar. Och med ganska stor säkerhet var det U2 som dånade in i hans hörselgångar.

Så, denna är till dig R! Beautiful Day med U2.




2 kommentarer:

Hammill sa...

Fin stad, Edinburgh. Var där 2009.

Malin sa...

Det är det verkligen!