tisdag, april 19, 2011

30 Day Song Challenge - Day 13: A Song That Is A Guilty Pleasure


Nu har vi kommit in på ett ämne vilket ni trogna läsare vet att jag tycker är lite kul, det vill säga Guilty Pleasures. De där låtarna som man gillar i smyg, ni vet. Har en Spotify-lista på det temat, och gudarna ska veta att den är jobbigt lång! Ska dock poängtera ännu en gång att termen "Guilty Pleasures" är något jag använder med glimten i ögat, såklart. Jag tycker det är en rolig kategori. De flesta av låtarna på den listan har jag inga större problem att erkänna att jag diggar, men så finns det också en del låtar jag ytterst sällan brukar yppa högt att jag tycker om. Låtar som man tycker om mot sin vilja kan man säga.

Funderade ett bra tag på vilken av alla GPs jag skulle välja. Jag var lite inne på att plocka en låt som förmodligen skulle ses som rätt oväntad från min sida. Det skulle ju helt klart vara mest roligt. Men valet föll i stället på denna fåniga dänga. En rätt stor Guilty Pleasure, men som jag inte hymlar så mycket med att jag tycker om.

En riktigt tuggummi-catchy gladlåt! Take it away MIKA!




Inga kommentarer: