måndag, juli 05, 2010

In the Spotlight 2010 pt.13: Holy Fuck

Upptäckte dem via Ingemar på Poplistan/Retrolistan för några månader sedan, elektroniska Toronto-bandet Holy Fuck. Lyssnade som besatt på albumet LP och vill minnas att jag tipsade om ett par låtar här också. Till min stora förtjusning såg jag för någon vecka sedan att bandet lanserat ett nytt alster, vilket går under namnet Latin. Jag har verkligen en soft-spot för Holy Fucks ursköna instrumentala electronica. Inledande 1MD är en liten miss men därefter är det ljuv musik rakt igenom. Från andra spåret Red Light till sista låten P.I.G.S., vilka tillsammans med låtarna Lucky och Latin America tillhör mina favoriter. Finner det väldigt skönt att ha Latin på i bakgrunden medan man donar med annat. Man flyter in i en annan dimension för en stund, vilket kan vara väl så behövligt ibland. Diggar ni drivande elektronisk musik då är det här en platta och ett band ni inte bör missa.



Holy Fuck på
Spotify
Myspace
Officiella hemsidan

Inga kommentarer: