onsdag, april 21, 2010

Last Day

Inför den årliga Record Store Day som firades i lördags, 17 april, gav Editors ut en ny låt. Last Day var väldigt nära att hamna på senaste albumet, men som bekant föll den bort och nu finns den istället som en 7" vinyl om 1000 exemplar. Efter att ha lyssnat på den några gånger kan jag bara konstatera att jag alla gånger hade valt bort The Big Exit till förmån för denna på albumet. Men det är jag det.

Nedan har ni låten och videon. Men innan ni klickar på play nedan vill jag även tipsa om att hela videon till kommande singeln Eat Raw Meat = Blood Drool nu finns att se här. Blev ni inte avskräckta av teasern ni fick ett par inlägg längre ner, tycker jag att ni ska svänga in och kika på den.


Men nu, den sprillans nya låten Last Day, håll till godo kära vänner! (Och om någon får tag på denna 7" vinyl, ja då vet ni vem ni ska vända er till!)


4 kommentarer:

/C. sa...

Då är vi åtminstone två stycken som alla gånger skulle ha valt Last Day istället för The Big Exit :-)

Malin sa...

Känns tryggt att man inte är ensam i den åsikten :-)

Jimmy Myhre sa...

Var faktikt dagen till ära nere på vinylium i Majorna/Sandarna.
Editors kan vi aldrig få tillräckligt av. Som ni säger kunde man bytt ut någon av albumlåtarna, men men
Ljuvligt i vilket fall

Malin sa...

Absolut Jimmy. Aldrig fel med lite överraskningar emellanåt, framförallt inte när det är örongodis som denna.