måndag, juli 27, 2009

Have you heard the latest? pt.2

Mycket nytt är det så jag fortsätter med ytterligare en YouTube-spellista med de låtar jag har lyckats hitta. Några av dem går även att hitta på Spotify.


Kvällens vackraste står Smoke Fairies för. Deras låt Frozen Heart är helt makalöst skön, tro mig, de här tjejerna vill ni inte missa! Florence + The Machine pratas det varmt om på olika håll och när jag nu hörde Drumming Song förstod jag alla lovord!

Brighton-bandet Mirrors är ett gäng ni bör hålla öronen öppna för om ni gillar lätt eletronisk pop som osar sent brittiskt 80-tal. Look At Me är en ruskigt bra låt! The XX är en ny intressant akt som ni bör hålla utkik efter. Hittade dock inte låten Island utan det är istället debutsingeln Crystalised ni får här.

The Victorian English Gentlemen's Club har kanske det mest intressanta bandnamnet i startfältet, deras småspooky låt Parrot är minst lika intressant. Edward Sharpe & The Magnetic Zeroes är ytterligare ett långt namn att lägga på minnet, men väl värt det för 40 Day Dream. Ser fram emot att lyssna på nya albumet.

Mumford & Sons lyssnade jag på lite tidigare i våras. Tyckte de var väldigt trevliga men de fastnade inte märkvärt då. Men så fick jag höra låten Little Lion Man ikväll och blev tvärsåld. Här i ett liveklipp. Håller tummarna för att de ploppar upp på Spotify inom en inte allt för avlägsen framtid. Passion Pits senaste album är för mig dock en besvikelse, men singeln To Kingdom Come är en skön pärla.

Även Jamie T är i farten igen; sköna Sticks n Stones kan höras på radion, jag väljer den minst lika grymma Chaka Demus. Gillar ni rocktuff britt-hiphopish är Trip er man och Professor Green är nästan som ett punkrockigare The Streets.

Bordeaux-duon Kap Bambinos lagområa elektroniska sound är härligt uppfriskande. The OK Social Club låter egentligen som mycket annat i sin indie/alternative genre men The Late 90s rycker tag i en. Och The Low Anthem bjuder, som namnet antyder, på lågmälda och finstämda toner i To Ohio.

Varsågoda, 14 sköna låtar att sätta tänderna i!




Låtlista:
Smoke Fairies - Frozen Heart
Florence + The Machine - Drumming Song
Mirrors - Look At Me
The XX -Crystalised
The Victorian English Gentlemen's Club - Parrot
Edward Sharpe & The Magnetic Zeroes - 40 Day Dream
Mumford & Sons - Little Lion Man
Passion Pit - Kingdom Come
Jamie T - Chaka Demus
Trip - Who's That
Professor Green - Hard Night Out
Kap Bambino - Red Sign
The OK Social Club - The Late 90s
The Low Anthem - To Ohio

Inga kommentarer: