söndag, juli 01, 2007

BMFA

En låt jag verkligen gillar stenhårt av någon anledning är Martha Wainwrights BMFA (Bloody Mother Fucking Asshole). Inte för att jag känner igen mig i texten, eller för att jag vill rikta den mot någon utan för att det helt enkelt bara är en låt som känns så rak och äkta och Martha framför den med sådan känsla. Den spruckna rösten, allting. En riktigt stark låt som fastnar, man känner med henne på något vis. En låt om smärta och ilska. Tror jag läste någonstans att den handlar om hennes far.


Finns att lyssna på här:
http://www.myspace.com/marthawainwright

1 kommentar:

Ankan sa...

Jag har lyssnat en del på Martha tidigare. Men det är först när man blir uppmärksammad på en specifik låt man hör hur bra den är. Vid lyssning på en hel skiva kan de liksom försvinna i helheten ibland.