tisdag, januari 14, 2014

Musikåret 2013 - Låtarna


Något sen, men nu är den äntligen klar. En hårdbantad lista över de bästa låtarna 2013! Det landade på 55 låtar till slut. Topp 10 är de klart bästa, resterande låtar kommer inte i någon särskild ordning. Eftersom jag kör norska Spotify numera kan det eventuellt hända att någon låt på listan inte är tillgänglig i Sverige.

Då återstår det att presentera årets allra bästa låt. Det stod mellan två stycken, en singel och ett albumspår av samma band. Det hade varit lätt att ta singeln för att få en musikvideo att lägga upp här. Men valet föll på albumspåret. Jag har fått gåshud av musik många gånger, men aldrig har jag fått sådana rysningar som jag har fått av denna låt. Från början till slut, hela vägen igenom låten är som en dröm, sällan har jag varit med om att en hel låt gett en sådan underbar känsla genom hela kropp och själ. Därmed blev valet lätt.

Med det så önskar jag er ett gott nytt musikår!
Listan över årets bästa låtar har ni här: Best of 2013 - A Ton of Love, och den toppas av:


Editors - Sugar




5 kommentarer:

Boggen sa...

Hade ju såklart missat din topplåt på min lista! Smög in den på min också, så säg inget. Fattas endast 2 låtar på svenska spotify, listan är 53 låtar lång, undrar vilka de är?

Malin sa...

Åh, tänkte att låtarna var synliga i listan trots att de inte var spelbara. Förmodligen något norskt band: Away, Kid Astray, The Lionheads, Rumble in Rhodos, Eye Emma Jedi, Martin Halla, Karpe Diem, The Captain & Me, Skambankt och Highasakite är de norska bidrag. Kvelertak också, men de har jag tre låtar med så då är det nog inte dem i vart fall. Hade varit käckt att veta, kunde jag lägga upp musikvideorna till dem istället.

Boggen sa...

Det är Martin Halla och Karpe Diem som saknas.

Boggen sa...

Btw, mycket godbitar på listan. Knycker några till min februari-lista.

Malin sa...

Tack! Då ska jag lägga upp dem i ett eget inlägg snart. Kul att du hittat lite godbitar! Har hittat några i din också :-)