måndag, februari 27, 2012

In the Spotlight 2012 pt.3: The Flashbulb


Min vän Dan tipsade mig om The Flashbulb. Bakom namnet hittar vi en kille vid namn Benn Lee Jordan som har skapat musik under en rad olika pseudonymer, men här och nu är det The Flashbulb som gäller. På tips från Dan fick jag nys om den nyligen utgivna plattan Opus at the End of Everything. Jordan skapar ett behagligt ljudlandskap som rör sig mellan en rad olika elektroniska och experimentella genrer - vilka jag inte kan skillnaden mellan. Jag nöjer mig med att att säga att det är ett väldigt behagligt album att ha på i bakgrunden. Dock är det en väldigt lång platta, 25 spår huserar den, men de är samtliga förhållandevis korta, därmed tänker man inte så mycket på det. Allting svävar ihop till en ljuv stund långt borta. Blurry Figures, Far Away blev omgående en favorit.





The Flashbulb på 
Spotify
Myspace
Officiella hemsidan
Bandcamp


Inga kommentarer: