lördag, november 26, 2011

In the Spotlight 2011 pt.66: Death Cab For Cutie


Har en spellista där jag slänger in alla nysläppta album som jag vill lyssna på. Som vanligt vid den här tiden av året har jag fortfarande en rad plattor kvar som jag inte hunnit med. Därför brukar det bli en snabb hårdrensning. Det vill säga, 20 sekunder av några låtar på respektive platta och fastnar det inte då, ryker den.

Death Cab For Cutie har för mig varit ett periferi-band under många herrans år. Det där trevliga bandet liksom. Fina singlar, men har varit sådär intresserad av albumen. Nya plattan Codes and Keys hamnade under min hårdrensning nämnd ovan. Och nog trodde jag, med tidigare facit, att den skulle hamna i delete-himlen ganska fort. Men ack så fel jag hade! Låt på låt fångade mig, och farao, detta är riktigt bra! Tror aldrig jag har varit så förtjust i något av DCFC's tidigare material. Codes and Keys kommer lätt att spelas fler gånger hos mig.




Death Cab For Cutie på


Inga kommentarer: