måndag, november 28, 2011

Damien & Brute


Som den Värmlänning jag är vill jag ju såklart alltid ge en extra knuff till de musikaliska skatterna vi har i detta län. I helgen som var vankades det metal-kväll här i Arvika. Metal Alliance Fest 2011 närmare bestämt. Bra initiativ får jag tillägga! Sugen på livemusik och som vanligt mån om att stötta de lokala kultureventen pallrade jag mig dit och fick min beskärda dos av tunga toner.

Dessvärre bommade jag första bandet ut, lokalbandet Venue for Vengeance. De har så vitt jag vet inget material upplagt på Internet heller, så jag får lov att återkomma till dem vid ett senare tillfälle. Däremot tänkte jag tipsa om två av kvällens andra akter, Karlstad-banden Brute och Damien. Jag brukar inte vara något större fan av musik som går åt Hardcore-hållet, men dessa två tycker jag är riktigt schysta. Och det säger jag inte bara för att de är från Värmland. Det här är bra grejer.


Lyssna själva:




Kan varmt rekommendera Damiens och Brutes split-EP Wermland som ni hittar på Spotify.


Inga kommentarer: