måndag, mars 07, 2011

Mars


Dags att byta spellista ute i högerspalten. Nu hittar ni listan för mars månad där, och den kommer som vanligt att fyllas på efter hand med nya och gamla favoriter. Har äntligen börjat komma igång att lyssna igenom årets nya släpp också, så det blir bättre med nya låtar i listan till skillnad från vad det var i februari. Givetvis ska det komma en rad inlägg om dessa alster också, för jisses vad mycket bra album det har getts ut hittills under 2011!

Om ni för övrigt tycker att det är väldigt mycket artister som börjar med bokstaven "B" i listan, är det inget lustigt sammanträffande. Då jag har en stunds resväg till jobbet har jag helt sonika bestämt mig för att lyssna igenom hela skivsamlingen från A-Ö. Fint sätt att återupptäcka gamla bortglömda favoriter.

4 kommentarer:

Boggen sa...

En alldeles utmärkt lista Malin. Precis vad jag behövde. Har varit lite bloggtorka på Boggbloggen och lite ny inspiration var välbehövlig. Kul att höra Bob och Bergman igen. Läste i Sonic (tror jag det var) att Lloyd Cole var ett Bob Hund-fan, lite oväntat! Hereldeduke var en ny trevlig bekantskap.

Malin sa...

Lite torka här med, men det beror inte på bristen på musik..utan bristen på tid. Se där! Är inte Graham Coxon ett stort bob hund-fan också? hundarna släpper förresten nytt album nästa vecka. Kommer inte ihåg var jag hittade Hereldeduke, men skön låt var det :-)

Niniel sa...

Verkligen många bra band där!

Jag tänkte jag kunde dela med mig av min marslista med eftersom jag fick ta del av din: http://open.spotify.com/user/erumel/playlist/45nJMj2uzkKU06Ft46ylLw

Kanske inte så sammanhängade och säkert ganska spretig men mycket bra musik kan jag lova :)

Malin sa...

Kul, Niniel! Det tackar jag för. Ska bli spännande att lyssna :-)