tisdag, mars 08, 2011

In the Spotlight 2011 pt.5: Chapel Club


Tror det var under hösten 2009 som Chapel Club tog mig med storm en kväll när deras ursköna Surfacing spelades på Zane Lowes show. Kunde knappt bärga mig tills jag skulle få höra den igen. Hörde den några gånger till i samma radioprogram, medan jag väntade och väntade och väntade på att den skulle ges ut. Problemet var bara att den aldrig kom ut. I refrängen lånar bandet nämligen en textrad från Dream A Little Dream of Me, vilket inte uppskattades av dess upphovsmän.

Väntan på ett album blev således lång, drygt ett år. Men lyckligtvis verkade allt ha slutat väl och i början på året kom äntligen albumet Palace ut, och med på den finns, till min stora lättnad, Surfacing. Och många andra bra låtar så klart! Palace har verkligen varit värd all väntan. En utmärkt debutplatta.



Det är trångt på den alternativa indierock-scenen, men Chapel Club är enligt mig ett band som är väl värd all uppmärksamhet. Låt Palace gå några varv ska ni få se.



Chapel Club på




Inga kommentarer: