söndag, januari 18, 2009

Söndagslistan - How long must I wait for you?

I höstas började jag smått med att lägga upp en låtlista varje söndag. Något som var tänkt till att bli ett återkommande moment för att runda av veckorna. Detta föll dock i stöpet ganska omgående då tiden till att blogga förminskades drastiskt. Men nu när jag är igång igen så tänkte jag ge mig på ett försök att återuppliva idén, får vi se hur länge det håller! Trist nog la ju Mixwit ner sina blandband så jag får återgå till klassisk länkning. Jimmy på Skivgrisen visade förvisso upp i ett inlägg nyligen att youtube har en fiffig version som skulle kunna bli ett bra substitut för banden. Men för stunden har jag inte riktigt ork till att sätta mig in i hur den fungerar så vi kör det gamla hederliga sättet.

Så här kommer favoriterna från den gångna veckan. En blandning av gamla favoriter så väl som nya. Jag vill återigen slå ett extra slag för White Lies. Det är förvisso 48 veckor kvar på året men dessa britter är starka kandidater till att vara årets band.

Apoptygma Berzerk - Into the unknown
Madrugada - Vocal
White Lies - To lose my life
Deine Lakaien - Reincarnation
Rammstein - Sonne
Slowdive - Souvlaki Space Station
Danko Jones - Soul on ice
Idlewild - Love steals us from loneliness
The Small Faces - I got mine
Vampire Weekend - Cape Cod Kwassa Kwassa
Editors - The Picture

2 kommentarer:

/C. sa...

Var tvungen att kolla upp White Lies då det lät jäkligt bra :-) Såg att deras första hela album släpps idag!

Malin sa...

Du vet vi vad en del av pengarna vid kommande utbetalning ska gå till :-)