måndag, oktober 20, 2008

The dark of the alley, the break of the day

Känns som om det var i förrgår jag senast skrev här men det var det ju inte. Tiden bara rusar iväg! Till och med min söndagslista föll i glömska. Ska fila på en i dagarna, till dess lämnar jag er med ett låttips!


De har dykt upp i en högtalare lite då och då med jämna mellanrum under de senaste åren. En låt här, en låt där. Mycket omtalade i tidningar. Ja, något hypade kan man väl säga. Jag har tyckt bra om det jag hört men det har inte tilltalat mig så pass att jag orkat ta mig an dem närmare. Senaste låten har jag hört ett par gånger på olika håll, jag har till och med spelat den för egen maskin då den infinner sig på hårddisken...men icke. Jag har inte riktigt reagerat på den. Utan det har varit samma ryck på axlarna. MEN! Så lyssnade jag på radion förut och mitt i P3s Christer så dyker samma låt upp...och vad gör den? Jo den välter omkull mig fullständigt! Jag vet inte vad mina öron har haft för sig tidigare för jag kan inte begripa hur de lyckats omdirigera detta sköna spår så att den missat hjärtat av mitt hörselsinne så kapitalt.

Tack och lov står allt till rätta numera, för den är ju hur grym som helst!

Kings of Leons Sex on Fire



1 kommentar:

TP sa...

Visst e d härligt vad musik kan påverka en på olika sätt. Vissa låtar sätter sig direkt, några efter ett par spelningar å andra efter många år.
Det här är en riktig skön låt med storfamiljen. Såg dom på Accelerator för några år sen när dom var alldeles färska å inte ens torra bakom öronen. Dom har verkligen växt till sig.