torsdag, oktober 09, 2008

Tema: Nio sorters apa

Har i dagarna hittat en musikspelare helt i min smak. WMP, iTunes, Foobar, Winamp och alla andra kan slänga sig i väggen. MediaMonkey är min nya bästa vän!


Veckans tema är således aprelaterat:

Pixies - Monkey gone to heaven
Gorillaz - Feel good inc.
The Kinks - Apeman
Arctic Monkeys - Leave before the lights come on
The Hollies - Too much monkey business
Foo Fighters - Monkey wrench
Guano Apes - Open your eyes
Turbonegro - Monkey on your back
Babian - Tillbaka till djungeln

7 kommentarer:

Anonym sa...

hejsan...jäkligt nice blogg du har. Du skriver mycket bra där. Denna kommer jag helt klart följa framöver.

Läs gärna min...klabbesworldtwo@blogg.se

ha de
Klas

Malin sa...

Tack Klas! Kul att du gillar den!

TP sa...

Känns konstigt att kommentera en annan art än sig själv, borde rimligtvis kännas mer naturligt för Gorillan.
Härlig blandning du har fått till. En av Pixies allra bästa låtar. Albarn e riktigt bra i Gorillaz. Kanske inte en av Kinks bästa låtar men självklart relevant i sammanhanget. Att Hollies har gjort monkey business e udda. Dom var ju egentligen ett snällt band långt bort från R'n'B. Turbonegro e ett norskt försök att länka samman Hellacopters å Soundtrack. Resultat=Lysande!
MediaMonkey har jag använt i två år. Tycker den är överlägset bäst. Passar min typ av lyssning perfekt!

Malin sa...

:-)

Ja jag blev själv lite förvånad när jag upptäckte att Hollies gjort monkey business. Jag hade hoppats hitta Downliners Sects version på YouTube då jag inte orkade ladda upp den för egen maskin, men utan resultat. Men Hollies version var schyst den med.
Kan bara hålla med angående Turbonegro! Lysande!

Anonym sa...

En lista helt i min smak :) Ska jag ändå välja ut en favorit, så får det bli "Apeman" med The Kinks...

Jah Hollis sa...

Får jag bidra med Monkey Island med J Geils Band;
www.youtube.com/watch?v=E5v3b3nT0dc

Och så Monkey Man med Toots & The Maytals:
www.youtube.com/watch?v=MWcq1f5I9AI

Malin sa...

gorillan: ja jag kan tro det :) och Kinks gjorde mycket bra sin tid!

jah hollis: bidrag är alltid välkommet! tackar och bockar för de sköna låtarna.