söndag, april 27, 2008

Now, we're being watched my experts

Genom Skivgrisen så blev jag för några veckor sen smått introducerad till en ny musikbekantskap i form av brittiska bandet These New Puritans. Låten var Elvis. Ett skönt småkaxigt och medryckande stycke som är hur bra som helst. Jag diggar den grymt mycket och spelar den lätt flera gånger på raken.

Så jag har under det närmaste dygnet lyssnat på deras debutskiva Beat Pyramide som kom ut tidigare i år och försökt bilda mig en uppfattning. Just nu kan jag väl mest bara konstatera att det är ett rätt intressant band soundmässigt... men känner samtidigt att det kunde ha varit så mycket bättre. Några spår som t.ex. Numerology och Colours funkar fint. Fast över lag så är det ett sound och låtar som gör att öronen tröttnar ganska fort, man orkar inte riktigt med det. Så jag är mest besviken. Hade hoppats på mer än det här med tanke på hur bra Elvis är och jag hade hoppats på fler låtar av det slaget. Istället är de lite mer experimentella utsvävningar som väntar och dessvärre är det till större delen bara i Elvis som största behållningen ligger.


Men ta er an den låten! Och tycker ni att bandet verkar intressant så ska ni givetvis kolla upp skivan också, men ha inte för stora förväntningar bara.

http://www.myspace.com/thesenewpuritans


Inga kommentarer: