måndag, mars 19, 2007

00-talets svar på Blur

Kaiser Chiefs Yours truly, angry mob blir bara bättre och bättre för varje lyssning. Kan heller inte låta bli att dra väldiga paralleller till Blur, det slog mig när plattan dånade ut ur högtalarna medan jag stekte köttbullar förra veckan. Faktum är att det känns väldigt Blur på ett vis. Jag kan inte beskriva exakt vad jag menar med det men om ni som jag är gamla Blur-fans och lyssnar på KCs senaste så kanske ni hänger med. Det är lite stilen och modellen över låtarna, jag tycker till och med att Ricky Wilsons sångsätt är ganska snarlikt Damon Albarns. Kul kul. Tänker jag efter var det otillåtet länge sedan jag sist lyssnade på Blur, borde kanske göra det idag. För att återgå till Yours truly, angry mob så finns det väl egentligen inte en enda dålig låt på skivan. Några behöver lite mer tid än andra. Klara favoriter från start utöver Ruby är I can do it without you och fina Love's not a competition (But I'm winning). Kanske inte riktigt vad vi är vana att höra från KC men det är två riktiga kanonlåtar i mitt tycke. Återigen, ett kanonköp.

Lyssna här:
http://www.myspace.com/kaiserchiefs
http://www.kaiserchiefs.co.uk/



Inga kommentarer: