lördag, april 02, 2011

30 Day Song Challenge - Day 01: Your Favourite Song


Såg en tweet häromdagen om "30 Day Song Challenge", vilket är som det låter; 30 låtar på 30 dagar där varje dag har ett "tema". Ska inte sticka under stolen med att jag tycker den här typen av grejer är lite kul. Därmed tänkte jag testa att ta mig igenom de 30 frågorna får vi se.

Dag 1 är, som framgår av rubriken, min favoritlåt. Egentligen fallerar det på en gång eftersom jag aldrig kan bestämma mig för en låt som är min absoluta nummer ett. Men måste jag välja en låt, ja, då får det nog bli Dancing in the Dark med Bruce Springsteen. Den har hängt med mig sedan jag var barn, och fortfarande känner jag varenda gång jag hör den att det är en av världens bästa låtar någonsin!

Bruce Springsteen - Dancing in the Dark





Inga kommentarer: