tisdag, juli 28, 2009

In the Spotlight 2009 pt.1: Florence + The Machine

Ägnade förmiddagen åt att lyssna på det som verkar vara sommarens stora snackis, Florence + The Machine och albumet Lungs. Överallt har jag tyckt mig se och höra om henne under de senaste dagarna; artiklar, radio, andra musiker som hyllar henne. När jag sedan hörde Drumming Song på BBC Radio här om dagen så förstod jag varför. Ännu mer förstod jag när jag lyssnade på plattan.


Med tanke på vilket musikår 2009 håller på att utvecklas till så vågar man knappt yppa orden "årets bästa platta" i den här stunden. I synnerhet inte när man vet vad som komma skall i höst, (och då syftar jag inte bara till Editors). Men jag vågar mig ändå på att säga så mycket som att Florence och hennes maskin definitivt kan räknas som ett av årets mest intressanta nya akter och att hon helt klart kommer vara med och fightas i topp 5 i kategorin årets bästa plattor.

Är det någon gång ni ska tro på en hype så är det nu! Lungs är en helt suverän platta. Det här vill ni verkligen inte missa! Så gör er själva en tjänst och sväng in på någon av nedanstående länkar och kolla upp Florence omgående! Det kan vara det bästa beslutet ni tar i år.

Florence + The Machine på Spotify
Florence + The Machine på Myspace

Låttips:
Rabbit Heart (Raise It Up)

Dog Days Are Over

2 kommentarer:

Jimmy Myhre sa...

Hoppas att jag kan se bandet på Way Out West så dom inte krockar med Band Of Horses eller liknande, förbannat bra album som du nämner Malin, återkommer om jag får se konserten

Mvh Jimmy

Malin sa...

Attans ska de spela där också. Verkligen ingen dålig line up WOW har iår. Håller tummarna för att inga olyckliga krockar uppstår!