lördag, juli 04, 2015

Juni & Juli +tre goa låtar


Oj så tiden flyger! Men ni är väl vid det här läget redan vana vid att jag är lite trög periodvis. Jag skyller på sol, resor och jobbsök.

Spotify-listorna är dock alltid igång. Juni glömde jag publicera så den får komma först nu. Dock fylld med en massa goa låtar, så missa inte! Juli är påbörjad och fylls på efter vart.

Juni 2015
Juli 2015


I juli ska jag slå ett extra slag för hela 3 låtar. Det är nämligen så att två av mina största favoritband, Editors och Foals, har släppt nya låtar på samma tid. Som jag skrev på bland annat Twitter, det var inte Midsommar, det var Julafton! Den tredje låten jag ska pusha för kommer från fyra talangfulla irländare som går under namnet Na Fianna. Jag och sambon såg dem live i höstas, på en restaurang i Dublin som körde irländska aftnar med middag. Otroligt duktiga killar. Gillar ni irländsk trad/folk ska ni absolut låna denna kvartett era öron. Se juli-spellistan, eller videor nedanför.


Editors - Marching Orders.
Var inte helt övertygad över första nya låten, No Harm. Men Marching Orders lyfter upp allting igen. Underbart sound! Ni vet, jag älskar det här bandet.




Foals - What Went Down
Och jag älskar Foals också. Det bästa jag vet är när de bygger upp sina låtar och brakar loss i explosiviteten bara de har.




Na Fianna - Toora Loora Lay
Låten ni kommer att tralla på resten av dagen!




Inga kommentarer: