onsdag, januari 04, 2012

Toggi


För ett tag sedan fick jag ett mail från Petur på Medialux, han ville tipsa mig om den isländska singer-/songwritern Toggi. Sitter och lyssnar lite på senaste albumet Wonderful Secrets just nu. Jag ska ärligt säga att jag inte är direkt överväldigad, men det är samtidigt väldigt trevligt och behagligt att lyssna på. Man är ganska van vid att musik från Island är av mer melankolisk, mörk, experimentell och drömsk karaktär. Toggi gör lättsam popmusik, och det är fint.

Ni kan lyssna på hela albumet på Bandcamp. Så här långt är The Mailman och The Artist de spår jag tycker bäst om. På Bandcamp finner ni också debutalbumet Puppy, samt b-sidesamlingen men den snygga titeln Private Confessions & Clumsy Poetry. Uppskattar ni trevlig pop, då tycker jag ni ska ge Toggi en chans.




Inga kommentarer: